Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní hodnocení a jeho využití v hudebně pedagogické praxi na 1. st. ZŠ
Veithová, Vendula ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem hodnocení žáků na prvním stupni ZŠ a různé typy hodnocení. Dále se zabývá hudební psychologií, hudebními schopnostmi a dovednostmi. Jedna kapitola je věnována analýze Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání z hlediska požadovaných výstupů v hudební výchově. Teoretická část je uzavřena vymezením slovního hodnocení a hodnocení v hudební výchově. Praktickou část práce tvoří dotazník zkoumající slovní hodnocení v hudební výchově na prvním stupni základních škol. Dotazník zjišťuje, jakou formou je slovní hodnocení prováděno a s jakou četností. Zda ho školy využívají k hodnocení v hudební výchově a jak jejich slovní hodnocení koresponduje s výstupy RVP ZV v hudební výchově. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pedagogika, hudební psychologie, hudební schopnosti a dovednosti, hodnocení žáka, slovní hodnocení, slovní hodnocení v hudební výchově
Využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol po distanční výuce
Tesařová, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním slovního hodnocení učiteli prvního stupně základních škol před distanční výukou a po ní. Je zaměřena především na zjištění, zda a jakým způsobem distanční výuka ovlivnila využívání slovního hodnocení učitele prvního stupně základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů k tématu, zejména: hodnocení, školní hodnocení, školní hodnocení v kontextu právních norem, slovní hodnocení, podklady pro slovní hodnocení, právní úprava problematiky slovního hodnocení, distanční výuka, doporučení k distanční výuce a doporučení k hodnocení během distanční výuky. V praktické části byla provedena analýza tří výzkumných šetření, které byly realizované metodami dvou na sebe navazujících dotazníkových šetření. Jedno dotazníkové šetření bylo realizováno v roce 2020 a druhé v roce 2023. Dále bylo využito metody rozhovoru s učiteli prvního stupně základní školy. Šetření byla zaměřena na získání potřebných dat k analýze využívání slovního hodnocení učiteli prvního stupně před distanční výukou a následně po ní. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem ovlivnila distanční výuka používání slovního hodnocení učitele prvního stupně základních škol ve výuce. Šetřením bylo zjištěno, že učitelé prvního stupně nejčastěji využívají slovní...
Porovnání postojů učitelů ke kvalitativnímu a kvantitativnímu hodnocení před pandemií COVID-19 a po ní
Výborná, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V úvodní části první, teoretické části jsou obsaženy informace z odborných publikací ohledně pojmu hodnocení obecně, jeho funkcí, typů a forem. V další části se teoretická část zabývá kvantitativním a kvalitativním hodnocením s důrazem na jejich vliv na žákovu motivaci. V druhé, praktické části jsem srovnávala výsledky dvou, mnou realizovaných, výzkumů formou kvantitativního výzkumu - dotazníku. Jeden byl realizován v roce 2020 a druhý, obohacen o 2 aktualizační otázky, byl realizován v roce 2023 na stejném vzorku respondentů. Závěr práce obsahuje odpověď na otázku položenou v úvodu mé diplomové práce. Z dat sesbíraných od mých 46 respondentů vyplývá, že se nijak významně pohled pedagogů na slovní hodnocení po distanční výuce během pandemie Covid-19 nezměnil, byť došlo k lehce pozitivnějšímu vnímání slovního hodnocení.
Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19): pohledem žáků a pedagogů
Malinová, Zuzana ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce, která nese název Podoba závěrečného hodnocení žáků v době distanční výuky (COVID-19), se věnuje formě hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19, zabývá se klady a zápory jednotlivých forem hodnocení a zkoumá preference žáků i jejich vyučujících, a to z různých hledisek, například motivace k učení. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních úseků - části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá školním hodnocením a jeho pojetím, funkcemi, formami, ale například i jeho historií. Najdeme zde dále kapitolu věnující se motivaci žáků k učení, jaké jsou principy a metody rozvíjející žákovu motivaci k učení či hlavní překážky v rozvinutí motivace u žáků při práci ve škole. Teoretickou část uzavírá kapitola o hodnocení na vysvědčení v době pandemie COVID-19. Cílem empirické části bylo zjistit, zda žákům vyhovovala změna hodnocení na vysvědčení z důvodu distanční výuky a pandemie COVID-19, popsat názory žáků druhého stupně či nižších ročníků osmiletého gymnázia a jejich vyučujících na různé formy hodnocení; popsat zkušenosti vyučujících s hodnocením v souvislosti s distanční výukou a následně porovnat zkušenosti a názory žáků a učitelů k otázce forem hodnocení. Výzkum se skládal ze dvou částí, a to z kvalitativní části ve formě rozhovorů s učiteli a kvantitativní...
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Inovativní přístupy k hodnocení žáků 1. stupně ZŠ
Žákovská, Kateřina ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V teoretické části bude pomocí odborné literatury vymezen pojem hodnocení a budou představeny různé typy, funkce a možné formy hodnocení. Větší úsek teoretické části práce se bude zabývat závěrečným slovním hodnocení, které je od roku 2005 novým školským zákonem stavěno na stejnou úroveň jako hodnocení v podobě pětistupňové škály tzv. klasifikace. Bude také reflektován vývoj tohoto způsobu hodnocení od roku 1989. V práci budou shrnuty přednosti a úskalí spojená s tímto způsobem hodnocení. Budeme se zabývat také sběrem dostatečného množství materiálů pro závěrečné slovní hodnocení. Představíme různé strategie, které učitel může využít pro získání podkladů. Následně dojde k porovnání závěrečného slovního hodnocení s tradičním způsobem hodnocení. Představena bude i podoba závěrečného hodnocení realizovaná ve Velké Británii a Německu se stručnou zmínkou o praxi v dalších zemích Evropské unie. Ve výzkumné části bude zkoumán způsob realizace závěrečného slovního hodnocení v praxi ZŠ. Budou reflektovány přednosti a úskalí tohoto způsobu hodnocení, a to očima všech účastníků tohoto procesu, tedy žáka, učitele a rodiče. K závěrečnému hodnocení se vyjádří i jeden pan ředitel základní školy. Tyto informace budou získávány odlišnými výzkumnými metodami - dotazníkovým šetřením u žáků a rodičů, analýzou...
Slovní hodnocení na 1. stupni základní školy
Rosecká, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
V teoretické části se práce zabývá nejprve školním hodnocení, jeho propojením se vzdělávacími cíli a jeho funkcemi. Poté teoretická část představí druhy školního hodnocení, a také jeho metody a typy. Hlavní část teoretické části této práce se poté zabývá slovním hodnocením. Nejprve bude vymezen pojem slovní hodnocení. Poté práce představí druhy slovního hodnocení. Práce se poté zabývá tématem kritérií a jeho spojení se slovním hodnocením. Následující kapitola se zabývá diagnostikou a pozorováním před vypracování slovního hodnocení. Další kapitoly se věnují již samotnému vypracování slovního hodnocení. Nejprve se práce věnuje tomu, co má být obsahem slovního hodnocení a poté zásadami jeho psaní a formulacemi. Dále si představíme výhody a nevýhody této formy hodnocení. Poslední kapitola se věnuje slovnímu hodnocení u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Cílem práce je zjistit, zda jsou naplňována doporučení a pravidla uváděná v literatuře jsou v praxi aplikována, případně jaké vznikají odchylky od těchto doporučení. Praktická část se zabývá analýzou slovních hodnocení, která jsou doplněna dotazníkem. Analýza slovních hodnocení zjišťuje, zda se učitelé při vypracování slovních hodnocení řídí odbornou literaturou, případně jaké jiné zdroje používají. Výzkumná část zjistila, že tato...
Hodnocení žáků na 1.stupni se zaměřením na slovní hodnocení v bilingvním programu
Richterová, Jana ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení žáků prvního stupně základní školy bilingvního program. U žáků je zkoumáno, jakým způsobem jsou v programu hodnoceni, zejména v pololetí a na konci školního roku. Teoretická část se zabývá definováním důležitých pojmů, které jsou s tématem hodnocení a bilingvní výuky spjaté. Jedná se například o pojmy hodnocení, školní hodnocení, dále o jeho formy, funkce a zásady. Práce je zaměřena zejména na pojem slovní hodnocení, který je v teoretické práci také vymezen, například tím, jaká je jeho podstata, kladné a záporné stránky nebo jak je slovní hodnocení formulováno. V neposlední řadě je jasně stanoven rozdíl mezi bilingvní výukou, vyučováním metodou CLIL, a vybraným programem. Praktická část byla realizována jako kvalitativní výzkum, jehož hlavními způsoby sběru dat byly rozhovory a analýza. Rozhovory byly prováděné na základní škole, kde program působí, dohromady se třemi různými skupinami lidí, které jsou programu součástí. Jedná se o české učitele, anglické učitele a o samotné žáky. Analýza dokumentů, v tomto případě slovních hodnocení, byla prováděna jakožto kategorizace jejího obsahu díky kódování, která následně vedla k porovnání závěrečných výsledků vzdělávání formou vysvědčení a slovního hodnocení. Diplomová práce nese výsledky v této oblasti šetření,...
Hodnocení žáků ve čtení s porozuměním na 1. stupni základních škol
Šandová, Lucie ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením žáků prvního stupně základních škol, a to konkrétně v jejich dovednostech v oblasti čtení s porozuměním. Cílem této práce je definovat způsob realizace hodnocení a jeho následný vliv v oblasti čtení s porozuměním ve školách, které hodnotí formou klasifikace, a ve školách, kde využívají slovní hodnocení. V teoretické části je nejprve vymezen termín hodnocení, který je přiblížen v kontextu výchovně-vzdělávacího procesu. Dále jsou popsány základní druhy, funkce i kritéria hodnocení a pozornost je také věnována jeho dvěma základním formám, tedy hodnocení kvalitativnímu a kvantitativnímu. V neposlední řadě jsou v teoretické části práce popsána specifika hodnocení v oblasti čtení s porozuměním. Praktická část se zabývá problematikou, jaké formy hodnocení žáků učitelé základních škol v ČR užívají, pokud hodnotí žáky ve čtení s porozuměním. Dále se konkrétněji orientuje na dvě základní školy v Praze a okolí, které využívají rozdílné formy hodnocení žáků, a zjišťuje, jak je na těchto školách hodnocení v dané oblasti realizováno a jaké přednosti, či úskalí přináší. Na základě tohoto výzkumného šetření je poté zjišťováno, jaký vliv mají tato hodnocení na účastníky vyučovacího procesu. V závěru diplomové práce jsou navrženy adaptace daných způsobů hodnocení tak, aby co...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.